söndag 1 januari 2012

Panduro grejor i julklapp

 Julen var fantastisk och nyår likaså! Vi hade mysigt familjemys här hemma med raketer, hembakad pizza, marängsviss och pommac och chips! Storstumpan älskade raketerna och hjälpte sin pappa medan lillstumpan ville gå in och titta på Pippi. Hon gillade INTE raketer förra året och det höll i sig i år också, även om hon inte skrek detta året.

Under nyårsdagen blev jag rastlös och med regnet ute så blev man inte inspirerad att gå ut...
Så jag satte mig och pyssla lite. Passade perfekt eftersom jag fick en hel del nya grejor av min lillebror i julklapp! Tack så mycket lillebror! 

Det är inte förrän i februari min svägerska, och årets första födelsedag, är men jag tänkte att det skadar inte att vara ute i god tid! =)

Så det blev en naturvit kartong med rosasvart rutig kartong över med en grattis stämpel på.
Satte några vita blommor under och lite bling i kanterna.
Bara några dagar efter min svägerskas födelsedag, fyller hennes dotter år. Så jag knåpade ihop ett kort till henne också. Jag ville inte att kortet skulle bli sådär "tjejigt" så jag valde ett vitt kort med en blå, grön och brun blommig kartong. Med en turkos, rosa blomma, en fin stämpel och så stämplade jag även dit hennes namn. Satte en vit spets med två berlocker på.

Känner att jag har tappat sylusten litegrann och håller mest på att planera renoveringen i vårt sovrum. Bara längtar tills vi börjar! I morgon blir det att kolla tapeter och väggpanel, det kommer att bli riktigt fint!

1 kommentar:

hönapöna sa...

Det är alltid bra att vara ute i god tid... vad spännande med renovering av sovrummet. Hoppas vi får se bilder!
gott nytt år, vännen!