fredag 9 september 2011

Nyfödd

Jag fick den stora äran att sy till en nyfödd tjej!

Jag fick välja precis själv vad jag skulle sy och vilket tyg. Självklart blev det då ett lila tyg!

Mina kunskaper räcker inte (just nu i alla fall) till till att sy en body, har letat lite efter ett bra mönster men har faktiskt inte hittat något än. Så istället för en body till byxorna fick det bli en mössa!

Sydde byxorna i strl 62 och mössan är beräknade till en två månaders baby men hon kanske kan ha den tidigare beroende på hur stor hon är! Mössor är rätt svårt med storleken tycker jag. 

Annars letar jag efter nya härliga tyger och tar gärna emot tips!

Tyget kommer från JnyDesign

Trevlig helg!

3 kommentarer:

hönapöna sa...

vilket fin set...! Molntyget är alltid härligt. Trevlig helg, vännen!

Camilla sa...

Vilket härligt set, det blir kanon med byxor och en mössa i höst. Ha det bra.

Tina Skapar sa...

Vilket fint set! Det är så roligt att sy till så små :)