onsdag 11 januari 2012

Ännu ett kort!

Har gjort ett kort för vi ska nämligen på dop på lördag!

 Nära kompisar till oss har fått sin tredje son!
Och häromdagen var jag på stan och köpte present. De hade önskat sig en "mina första år" bok och det har blivit lite som en tradition att vi har gett bort en sån bok för det här är tredje gången!

Använde mig av en grön/blå färg på papperna och satte dit lite stenar, en blomma, fotspår och hjärtan.
Det är en väldigt söt pojk som ska döpas!
 Slog in hans present i ett sött inslagspapper med elefanter på med turkost snöre.
 Hans storebröder ska också få paket. De är fem och tre år gamla, och så kan det vara lite svårt att inte få något när lillebrorsan får så mycket paket och mängder med uppmärksamhet!

Deras inslagspapper var det pirater på med hajar! Vet att båda är egentligen bil och traktorer tokiga men jag tyckte det kunde vara roligare att slå in i något annat papper för en gång skull!

Jag har varit runt lite på nätet och tittat efter tyger, för att få lite inspiration till att sy. Det finns mängder med mycket nytt och fint!! Får bli en dag till att granska noga och göra en beställning, alltid är det något nytt man kan sy till barnen bara inspirationen finns!

KRAM!

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Så fint!

OYB sa...

Vad kul att du hittade till mig:-)
Fint dopkort! Fast jag blev ju allt lite nyfiken på vad som fanns i storebrorsornas paket... Vi gör också alltid så att vi ger något till de äldre syskonen med.
Och tyg, det kan man aldrig (!) få för mycket av!