måndag 23 januari 2012

När det inte blir som man tänkt sig...

 Inspirerad av Pastill.nu satte jag igång och sy en egen garnväska. Min blev för sig inte en väska utan mer en slags påse. 

När jag började hade jag en klar bild över hur stor den skulle bli och se ut. Men under tiden jag höll på ändrade jag och gjorde inte som jag hade tänkt. Vilket resulterade i att den blev STOR och så sydde jag ihop botten utan att använda något annat tyg. Så botten blev ju inte hellre bra.
 Den fick helt enkelt ligga till sig lite ett dygn så jag hann fundera vad jag ville egentligen.
Idag så tog jag och klippte till den så den blev mycket mindre och så gjorde jag så att bottnen blev rund istället.
Och nu står den där i fönstret till mitt syrum, med garnnystan, virknålar och stickpinnar i,  och jag blev faktiskt nöjd till slut.
Man ska aldrig ändra sina planer under tiden man syr, det ställer bara till det!

3 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Vad fin den blev! Känner igen det där med att ändra sig längs projektets gång, men för mig är det ofta nödvändigt för att det ska bli något alls :-D

Tack för fin kommentar om mina bilder, den gjorde mig glad! Kanske ska skriva ett inlägg om hur jag fotar någon gång. Jag är ju bara amatör och lär mig mer och mer hela tiden, men det jag hitils lärt mig är att:
* aldrig fota med blixt
* vitbalansera innan jag fotar
* gärna använda stativ, ett måste om det är mörkt ute. Då använder jag stativ och en lång slutartid för att ändå få ljusa bilder utan blixt
* sist men inte minst så redigerar jag alltid mina foton i photoshop. Jag ändrar ljusnivåerna på dem.

Tina skapar sa...

Vilken smart förvaring. Håller med dig om att man aldrig ska ändra sig under projektets gång :)

Miiaoo sa...

Den blev ju jättefin! Gillar tygerna du har valt!