måndag 9 januari 2012

Före...och efter!!

 Såhär såg vårt sovrum ut innan vi började renoveringen. Mörk nougat fondtapet och beige/vit spräcklig tapet på övriga väggar. Golvet var vitt/beige trägolv och väldigt slitet.

Vårt sovrum är det enda rummet som vi inte har gjort något åt under de tre åren vi har bott här. Vi prioriterade de andra rummen för vi tyckte inte att vi spenderade så mycket vaken tid i sovrummet. =)
 Efter takmålning, listmålning, sätta upp panel och måla, tapetsera och bryta upp golv för att lägga in ekgolv så blev resultatet såhär!!
En STOR skillnad och vi är otroligt nöjda, blev precis som jag hade tänkt mig.
 Mitt emot vår säng står en byrå och ovanför satte vi denna tavellist. En liten tavla på och & tecken som symboliserar "jag & du" och två fina ljushållare.
 Tavlan hittade jag av en slump när jag gick på stan och kikade, gillade den verkligen och visst är det sant.
 På byrån har jag ställt lite blommor, en silverljusstake och även den här asken med hjärta på.
Tapeten är från Borås och blommorna är lite blå gråa. Älskar den bara och den passade perfekt i sovrummet!

Ha en trevlig vecka!

4 kommentarer:

Tina skapar sa...

Vad fint ni har fått det i sovrummet! Det är ju så kul när man väl är färdig med renoveringen av ett rum när man ser skillnaden :)

katta sa...

Åh så fint det blev!! Ofta nerprioriterar man sitt eget sovrum men efter att sett hur bra ditt blev så ska jag ta tag i mitt :)

Emmas idéer sa...

Jättefint, där kan man sova gott =O)

hönapöna sa...

vad fantastiskt fint det blev, förstår att ni är nöjda!
Angående prinsessbakelserna har jag precis sålt av mitt lager. Men jag funderade faktiskt häromkvällen på att sy nya. Är det bråttom, och hur många är du intresserad av?
Kram...