måndag 16 januari 2012

Irritations moment!!

Nu när barnen har blivit lite större så finns det lite mer utrymme för att ligga och läsa en stund innan man somnar. Tidigare var det omöjligt för antingen vaggade man eller så var man så trött så att man kunde somna ståendes!

Jag har alltid gillat och läsa och har saknat det litegrann faktiskt! Så för några veckor sedan köpte jag mig en pocket bok. När jag har läst klart så lägger jag alltid boken uppochner antingen på nattduksbordet eller i lådan. 

Våra busfrön har fått för sig alldeles för många gånger att det är kul att ta min bok och bläddra lite i den  för att sen slänga den på golvet (alltid när man inte ser).
Sen är det lögn i helv.... att hitta rätt sida för mig!

Därför blev gårdagens pyssel att sätta ihop ett litet bokmärke och sätta fast det med ett resårband om boken, så att även om de flyttar bokmärket så vet jag fortfarande vart i boken jag är!!

(Skulle även kunna lägga boken på ett ställe där de inte når den men jag orkar inte kliva ur sängen när jag väl slutar läsa! =))

Ha en mysig dag!


7 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Vad roligt att du kikade in hos mej, så jag hittade hit.
Har kollat runt lite,vad fint du gör.
Jättesnygga barnkläder.
Önskar dej en fin dag.
Kram Anette

Drömmen om Villa Grönskog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miiaoo sa...

Hoppas bara att du får ha ditt fina bokmärke ifred då..=o)))
Lycka till!

Tina skapar sa...

Vad smart att sätta dit resår på bokmärket :) Jättefint bokmärke!

Mia sa...

Smart de faller ju gärna ut. Kanske vore något även för barnen böcker,

od Andulky sa...

Låter härligt! Har alltid läst mycket, men sen barnen kom har det inte blivit många böcker...

Malin på pastill.nu sa...

Smart! Och väldigt väldigt gulligt :-)