onsdag 1 februari 2012

Myskläder till lillan

Jag har sett att flera bloggar har sytt byxor med 
fuskfickor. Fick reda på hur man gjorde och tänkte att jag
skulle göra ett försök!

Fick hem dessa härliga tyger för någon vecka 
sedan och tyckte att det skulle passa som prov 
på att sy fickorna!

 Hade ett ottrebre mönster på tröja som jag 
tog utan sömsmån i strl 92. Det visade sig att 
mönstret ändå var för stort! Så för att fixa till så att 
tröjan skulle bli fin satte jag i ett smalt resår band, 
så att det blev lite rynkigt i urringningen och så gjorde jag likadant
i ärmarna.
 Fuskfickorna gick det sådär med... Svårt att få till kanten
och att själv ficktyget blev slätt. Men efter lite pill så blev det 
hyfsat bra. (Fickorna är inte sneda ser bara så ut!)
Lillan har provat och godkänt kläderna, och storasyster
väntar på att något ska produceras till henne också,
får se vad det blir!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Så sött! Super fint tyg, visst har ottobre stora modeller... Men det blev ju riktigt bra ändå.

hönapöna sa...

vilket härligt set... gillar de där tygerna supermycket!

Livet med portisar sa...

Vilka härliga färger... I love klövertyget :)