lördag 25 februari 2012

Vårkänslor!

Man får så härliga vårkänslor nu när 
solen tittar fram och snön är borta!!

Idag på förmiddagen gick jag och barnen
och matade änderna.
Efter det tog vi en sväng på stan.
Och där fick vi se alla fantastiskt fina
vårjackor som har kommit!

Jag kunde inte motstå att köpa nya
jackor redan, känns egentligen lite
tidigt, men varför inte passa på när man 
är på stan!

Efter det blev det att dyka ner i tyglådorna 
och hitta matchande tyger till mössor.

Lilltösens jacka är turkost i bas och sedan
olika blommor som är rosa och lila. 
Då passar den turkosa klöver mössan
rätt bra!
Stortjejen valde en rosa jacka,
och ville inte ha en rosa mössa. Hon ville
vara en prinsessa sa hon och valde därför 
det lila prinsesstyget!

Skönt att slippa jaga jackor sen, nu är det bara
skor kvar!


4 kommentarer:

Livet med portisar sa...

Vilka härliga mössor! Man får verkligen vårkänslor av dem =)

hönapöna sa...

Vad härligt det låter, och visst är det ljuvligt att sy vårmössor!

MysPys sa...

Ja, visst är det härligt med vårmössor!! Härliga färger!

De "multifärgade/neonfärgade" svamparna köpte jag först på Skroten, sen på tyg.se, men vet att de iaf fanns (finns?) lite här å där!

MysPys sa...

Tack! Hihi, har så svårt att sy plagg i ett tyg bara nuförtiden =) Men, återspeglar väl mig själv i det gissar jag! =)

Det är vår bebis som ploppar ut om ca 3 månader som blir den lycklige ägaren =)