tisdag 28 februari 2012

Småplock

 Nu har jag precis bytt jobb och har
gått mina första dagar på nya jobbet!
Har varit jättekul och mycket nytt att
lära så jag har inte hunnit med 
att sy, pyssla eller fixa och dona!

Men i kväll har jag haft kvällen för mig själv,
 då maken är ute på kalas, så då 
passade jag på!

När äldsta dottern var runt ett år var
jag mycket inne på grönt. 
Nu är hon snart fem och hela hon är rosa!
Så hon har en ram där jag har satt in
hennes dagis kort som då självklart var en grön
ram. Den tog jag och målade rosa och så 
satte jag dit tre stora fina blommor 
i ena övre hörnet!

Ska bli kul och höra vad hon säger i morgon bitti
när hon ser det!
Sen har jag också virkat klart en till duk.
Lilltösen fick den första jag gjorde i rosa
nyanser och storasyster ville också ha
en duk till sitt bord.

Så det fick bli en duk som gick i lila nyanser
istället. Även den har jag lagt in på hennes rum 
utan att hon vet om det, så jag tror hon
kommer bli nöjd i morgon av sina
överraskningar!

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Vilka fina saker du har gjort! Jag trodde först den nedersta bilden var en matta, men nu läser jag att det är en duk! Gulligt!!