fredag 24 februari 2012

Tillfixning!





 Förr såg min lilla sy/pyssel hörna ut såhär, fram till igår kväll.
Jag gillar ordning och reda och i lådorna
som står på hyllan hade jag tryckt ner
alla möjliga olika saker.
Jag tyckte det var dags att ta itu med det nu!
 Så jag letade reda på en del
kartonger som jag kunde klä om
med papper.
Den stora lådan på andra hyllan
döljer alla kantband jag har.
Lådan bredvid till vänster döljer
band och annat små pyssel.
 På översta hyllan ordnade jag till alla snören,
färger, pennor och andra band.

Även om bilden är lite dyster så känns det inte så!
Allt har fått en ny bättre plats!
I kartongerna har jag kort och kuvert, stämplar m.m.
Resultatet blev att jag blev nöjd med det nya 
och fick stå en lång stund och tvätta bort allt klister från
händerna.
 
Häromdagen fick jag en leverans från Panduro så
ny har man fyllt på lite till!
Och ändå finns det mer man skulle vilja ha...

Ikväll ska jag och mamsen ut på tu man hand, vilket
inte händer ofta!
Annars får jag önska en trevlig helg!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Oj, vilken fin ordning du har på dina saker. Jag behöver göra en ordentlig städning bland mina saker. Vet innte varför jag skjuter upp det helatiden.....

hönapöna sa...

vad härligt att få lite ordning... jag brukar också ta ett ryck emellanåt, konstikgt nog varar det inte så länge! :-)

Livet med portisar sa...

Vilken fin ordning du har på dina saker =) Måste nog med ta och städa upp lite bland mina saker snart.

Malin på pastill.nu sa...

JAg tycker det ser jättefint ut! Det är så skönt när man får ordning på sakerna, mycket roligare att sitta i sin hörna då :-)