onsdag 22 februari 2012

Långtidsprojekt...

 Ni vet alla de där supersnabba projekten som 
man tänker att det hinner jag lite snabbt sno
ihop, men så blir de liggandes i en evighet...

Det här är ett sådant projekt. 
Har lovat och förberett för längesen, och 
först nu idag tog jag tag i det.

Tog kanske max en kvart att sy kuddfodralet och
påslakanet! Då kan man undra varför man inte har fixat
det tidigare...
Lilltösen blev så glad att hon provade först själv att
trycka ner sig i docksängen och sen bäddade hon
ner sin Pippi docka som hon älskar!

Det var knappt så att jag hann ta några bilder,
och då blir man glad över att hon gillar det
samtidigt som man får dåligt samvete över att
man inte har ordnat det tidigare.

Tyget är detsamma som jag använde när 
jag sydde kuddarna till hennes skattkista. 
Det är ett återkommande tema och så 
tycker jag att tyget är så sött!

2 kommentarer:

Livet med portisar sa...

Vilket fint set! Vad roligt att dottern gillade det med =)

hönapöna sa...

jättefint... och jag är ju expert på att inte få färdigt småprojekt, så jag vet precis vad du menar!