onsdag 3 augusti 2011

Sommarlovet är över...

 ...och jag har börjat jobba! Efter 1 1/2 år hemma så är det tillbaka till riktiga vardagen. Känns helt okej även om jag saknar mina gryn när jag är på jobbet. Men de passar på att mysa lite med sin pappa för nu är det hans tur att vara hemma ett tag!


Jag har lite smått under sommaren sytt lite inför kommande marknaden tillsammans med HönaPöna! Här är två par byxor med resår i både midja och benslut.
 Byxorna är i strl 74/80 och 62/68 och i de små byxorna sydde jag fast en liten rosett som dekoration! Av tyget har jag en liten bit kvar som jag hoppas kunna sy något till lilla E.

Igår fick jag min ny gamla overlock maskin och jag försöker förstå mig på den men jag har alldeles för lite tid till att sitta och knåpa, ska försöka hinna lite efter nästa helg!

2 kommentarer:

hönapöna sa...

söta byxor...! Vad roligt det ska bli att se vad du har sytt till marknaden, snart bär det av!

Malin på pastill.nu sa...

Vilka söta byxor! Du är verkligen jätteduktig! Och jag håller med dig om att det är roligare att sy till små. Ehm, fast nu kan jag iof inte komma på att jag sytt något till någon stor, eller särskilt många små barnkläder heller iof, haha ;-)

Tack för snäll kommentar, det gjorde mig glad. Ska nog tänka på att inte vara för hård mot mig själv, men det är svårt :-)