tisdag 16 augusti 2011

Premiär!

 Fick min overlock för ett tag sedan men då jag inte har haft tid till att sitta ner och mixtra och lära mig så har den fått stå litegrann. Men nu så har jag sytt mitt första plagg någonsin på en overlock!! 

Med tanke på det och att jag aldrig tidigare sytt i velour är jag nöjd med resultatet. Jag hade förväntat mig att det skulle vara krångligare men med ett stort tack till HönaPöna som gav mig råd när det faktiskt krånglade lite och även ett tack till Ingela i den lokala sybehörsaffären så fick jag overlocken till att göra precis som jag ville på en gång!

Nu gäller det bara att lära sig alla knep för det blev lite att tänka på, det är ju inte precis som att sy på en vanlig symaskin, men sen kommer syandet gå som en dans! (om inte overlock krånglar vilket jag verkligen hoppas att den inte gör!)
Det blev ett par byxor till J. Hade tänkt att sätta mudd även i midjan men då de blev så höga valde jag att sätta resår. J har redan provat dem och tyckte de var super sköna!
Lilla E var snabbt framme och ville prova hon med så jag ska sy ett par till henne också.
Man får ju passa på när de vill använda det man syr!!

1 kommentar:

hönapöna sa...

Härligt att du äntligen kom till skott! De ser jättefina ut, nu blev jag också sugen på att sy i velour! ha det gott, kram...