tisdag 9 augusti 2011

Min lilla assistent...

 Ikväll hade jag en underbar härlig söt assistent i mitt knä när jag sydde mössorna...

nämligen min lilla tjej på 1 1/2 år... Allt var väldigt spännande (har inte sytt med henne i knät innan, varit lite rädd för att hon ska stoppa in fingrarna när jag syr) och hon hade lite funderingar men annars satt hon tyst som ett ljus och bara tittade storögt när jag sydde! 

Hon var så försiktig och sa åt mig när hon tyckte att jag var för nära med mina fingrar!!
Det var väldigt mysigt och vem vet kanske hon tar efter sin mamma när hon blir lite större!

Mössorna, precis som muddbyxorna med mörkblå och röda stjärnor på, är till marknaden på lördag. I måndags hade vi "snacka ihop oss" snack jag och HönaPöna som jag ska dela bord med! Ska bli riktigt kul att få ha en expert och god vän med sig till marknaden!

Jag har sex mössor till att sy men lusten avtar lite när man sitter och syr samma sak länge... Men jag har tagit min välförtjänta paus nu så det blir allt att sitta en stund till ikväll!


2 kommentarer:

hönapöna sa...

phu... min lust har avtagit helt, och jag som har två klänningar kvar att sy...! Kalla mej inte expert, jag känner mej som en stor amatör, men kul ska det bli!

Malin på pastill.nu sa...

Vad mysigt med en liten hjälpreda! Du syr så fina saker! Har du gjort om bloggdesignen? Tycker den känns ny och fin :-)