lördag 20 augusti 2011

Höstgarderoben

Nu har barnen börjat på dagis och nu när solen har bestämt sig för att inte skina lika stark som tidigare så är det dags att fixa med höstgarderoben!
Hade gärna sytt massor till båda grynen men då tiden inte alls räcker till till det så var vi på stan idag och shoppade.
Hela familjen var med, vilket var mysigt! Jag började shoppa åt lillan och hon var toppen glad hela tiden och provade allt utan protester.
Efter det tog vi en lunch paus och unnade oss pizza! En trekvart senare bar det i väg till affärerna igen för att handla åt stortjejen.
Hon är inte lika lätt som vår lilla. Hon har vilja och vet precis vad hon vill ha för kläder. Men när jag föreslog någon tröja så sa hon snäll: " nej mamma den är inte så fin". Och så var det bara att lägga undan den tröjan, ingen idé att försöka övertala henne då hon senare inte ändå skulle sätta på sig den. Hon tycke även att det var så kul att shoppa att hon ville fortsätta hela dagen även när vi hade handlat allt vi skulle! Men hon fick några nagellack och då ville hon hemma och fixa med det!

Det blev en rejäl hög åt båda flickorna och efter dagen på stan var det bara mamma och pappa som var trötta...

Även om vi nu har köpt en massa så vill jag ju självklart även sy till dem. Så ikväll sydde jag denna tunika till lillan. Från början var det tänkt som en tröja men då storleken var större än normalt fick det bli en tunika istället.

Tyget kommer från Ohlssons tyger och mönstret är från Burdo.
Måste även passa på att säga att min nya overlock är guld värd!! Tidigare hade jag aldrig hunnit sy tunikan klart på en kväll så nu har jag svårt att förstå varför jag väntade så länge med att köpa en!

Fortsatt trevlig helg allihop!!

3 kommentarer:

Tina skapar sa...

Vilket härligt tyg, det i rosa är riktigt fint :) Hur går det för dig med marknaderna?

Tina skapar sa...

Fick du mycket sålt på marknaderna? Jag tänkte att jag skulle försöka att sy upp ett förråd i höst/vinter så att man kan va med på lite loppisar och marknader :) Tyvärr så hinner man ju inte med att sy så mycket när man jobbar med...

Tina skapar sa...

Tack för tipset! :) Vad roligt att du fick mycket sålt. det är ju så roligt när andra vill ha det man syr :)