onsdag 31 augusti 2011

Till svärmor

Nu ett tag har det varit mycket att göra. Vi har varit lite små sjuka och så har jag jobbat en hel del. Det har gjort att jag inte har hunnit sy något. Men igår kväll  satte jag mig och sydde en mössa som jag för längesedan lovade att sy. 
Den är till min svärmor!
 
Det är det första som jag har sytt till någon vuxen och förmodligen det sista. Har bestämt att jag inte ska sy till vuxna då jag tycker det är roligare att sy små saker. Men en mössa spelar ingen roll! Och det är bara roligt att hon ville ha en!
 
Hon stickade en mössa till mig förra året så det är kul att jag kan göra något till henne, jag har en väldigt snäll och underbar svärmor.
 
Det blev en med ugglor på och jag hoppas att den ska passa!

3 kommentarer:

annas alster sa...

Hej!

Jag tycker också att det är jättesvårt att veta hur mycket tyg man ska köpa. Har insett att det går åt mer tyg nu när Elsa har blivit större-såklart. Om jag känner mig osäker på ett tyg köper jag en halv m, men då blir det ofta mycket spill. Annars köper jag 1 m, och det gröna klövertyget från liandlo köpte jag 2 av bara för att jag gillade det så mycket.

Jag får ju inte så mycket beställningar, de som får det verkar ju köpa mycket mer tyg åt gången. Såklart :)

MysPys sa...

Tack =)

Äuhm, mja, det blir ju en del =) Har lovat maken att sälja av lite nu också ;-) Får av nån konstig anledning inte plats med allt!!

Tygoholic!? Jo.... :-D

Evasleva sa...

Vad fina saker du gör! Kul med over locken. jag tycker det verkar lite knepigt men det kanske inte inte är?
Kul att få beställning av svärmor! :)