fredag 9 december 2011

Lillstumpans namnsdag

 Idag är det lillstumpans namnsdag! HURRA!
Det är inte hennes första namn men hon heter Anna i mellannamn.

Namnsdagar firar vi inte så jättemycket. Jag brukar köpa något litet som de kan tänkas behöva.
Vår lilla tjej har blivit väldigt förtjust i att rita och vill gärna ha storasysters tuschpennor, vilket går inte så bra, det mesta som ritas hamnar på kläder eller på bordet...
 Så i present fick hon ritpapper och kritor! Hon blev väldigt glad och satte sig och ritade direkt!
Såhär fint blev det!
 Jag tänkte att hon skulle få någon fin liten låda och lägga sina kritor i så jag knåpade ihop nu på morgonen den här lådan.
 Jag tog en kartong och inslagspapper som jag provisoriskt tejpade ihop (räknar inte med att den ska hålla så länge) och dekorerade den litegrann.

Nu har hon en bra början på sin kritsamling, kan tänka mig att det kommer bli många fler och många olika pennor framöver!!

stort grattis på din dag lillstumpan!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken bra present till lilltjejen! Härligt när de gillar att pyssla, sånt gillar ju jag! :-)
/HönaPöna