lördag 17 december 2011

Kärlekskaniner

 Nu var det ett tag sedan jag sydde något. Jag har helt gått upp i julpyssel och virkning. 
Det här tyget köpte jag i slutet av sommaren och hade ingen egentligen tanke med vad jag skulle sy av det, utan jag köpte det var att jag gillade tyget!

För säkert två månader sedan såg J tyget i garderoben och ville så gärna ha en tröja. Jag lovade att jag skulle sy det till henne och sen dess har hon "påmint" mig ett antal gånger...!
 Tiden har som vanligt flugit iväg och jag har bara hunnit lägga fram mönster och tyg men inte kommit längre. Men igår satte jag igång när barnen var på dagis och hann sy klart tröjan. Superglad kom J hem och ville prova sin nya tröja. Visade sig då att ärmsluten var lite trånga, inget som hon inte gillade men jag visste att jag skulle gå och reta mig på det.

Så jag fick ta fram sax och tyget igen och klippa ut nya ärmar. Denna gången blev de perfekt och hon blev glad över sina tröja!
Lillasyster tyckte självklart att tröjan var hennes och ville också prova. Snäll som storasyster är så fick hon det!! En aningen för stor kanske men det brydde inte hon sig om!

Det är ett härligt annorlunda tyg som jag tyvärr inte kommer ihåg vart jag köpte det. Mudden är från stoff och stil. 
Extra stolt är jag med kantningen, tyckte att det denna gången gick smidigt och att det blev riktigt snyggt!

Ha en riktigt trevlig 4:e advent i morgon!!

1 kommentar:

hönapöna sa...

Det där tyget är verkligen jättefint... förstår att hon blev nöjd!