torsdag 8 december 2011

Gör om, gör rätt!

 För ett tag sedan bestämde jag mig för att jag skulle prova något nytt och började då med virkning.
Tyckte det var rätt smidigt då man kunde sitta framför teven och vara social samtidigt än att sitta i mitt rum med symaskinen.

Den planen gick sådär...

Jag har inga problem med att sitta vid teven och virka, jag kanske inte tittar så mycket men jag kan iallafall höra. Så vad det där med att vara social...

det funkar inte så jättebra...än. Jag måste fortfarande vara rätt koncentrerad, hålla reda på om det ska vara halv, vanlig eller dubbelstolpe osv.

Virkning är något som kräver tålamod, iallafall i början, och den biten är också rätt svår. Det har varit många gånger som jag har fått dra upp all garn och börjat om. Det har blivit för löst virkat, för hårt virkat, konstiga hål har dykt upp och jag har ibland bara glömt att räkna...

Men än så länge har jag INTE gett upp!!!
Lyckades virka dessa två blommor och jag har virkat grytlapp till min äldsta dotter och håller på med ett par grytunderlägg.

Det är alltid kul att lära sig något nytt men för min del är det alltid roligaste om det går fort att lära sig!
 Jag tänkte jag skulle använda mina nya "fina" virkade blommor till dekoration, så jag tog ett ljus och satte på snöre runt om. Sen stack jag dit ett pärl brads.
Det virkade blommorna med ljuset fick stå på ett rött fat tillsammans med lite torkade apelsiner. Hela arrangemanget passade rätt bra på köksbordet! 

Om någon har tips om andra bra lätta nybörjare saker man kan virka får ni gärna dela med er!




2 kommentarer:

hönapöna sa...

Jag tycker du är duktig som hänger i... själv vågar jag inte ge mej på det där med virkning!
Blommorna blev fina på arrangemanget, trevlig kväll önskar jag dej!

Malin på pastill.nu sa...

Det ser ju ut att gå precis HUR BRA SOM HELST att virka! Bra jobbat!