fredag 16 december 2011

Grytunderlägg

 Jag har mer och mer fastnat i att virka. Tycker det är skönt att kunna sitta i soffan och bara knåpa lite. Än så länge är det inte helt utan problem men jag blir bättre för varje gång! (hoppas jag eller så bara inbillar jag mig!) 

Jag var i sybehörsaffären förra veckan och köpte det här garnet som jag bara älskar! Och så köpte jag några storlekar större på virknålen, den lilla jag hade blev för smått.
Så virkade jag ihop de här två grytunderläggen. Innan hade jag lite problem med hur man skulle öka så att det inte drog ihop sig när man virkade runt, men som tur är har jag svärmor att fråga!
Nu ligger de i lådan och bara väntar på att bli använda!
Trevlig helg!

(Ber om ursäkt om jag inte använder de rätta termerna när man pratar om virkning, men så pass kunnig är jag inte än!)

3 kommentarer:

Tina skapar sa...

Vad roligt att du håller på och lära dig att virka, det har jag på min att lära mig lista ;) Tycker att underläggen blev jättefina, snygg färg :)

hönapöna sa...

Snygga! Är så imponerad av dej att du får ihop så fina saker! Kram

Malin på pastill.nu sa...

Ja visst är det roligt att virka! Vad fina dina underlägg blev :-)