fredag 18 november 2011

Snabba projekt

 För ett tag sedan hittade jag det här underbara tyget billigt i en affär som har utförsäljning.
 Direkt när jag såg det visste jag att det skulle bli nya kuddar till lillans rum! Nu kände jag att tyget hade legat tillräckligt länge i garderoben så idag satte jag saxen i tyget och klippte till fodralen.
 Alltid kul att sy något smidigt emellanåt! Och det piffade verkligen upp rummet!
 Älskar verkligen hennes rum, det är så mycket färg och tjejigt och det bara lyser hennes personlighet! Man blir glad när man går in i barnens rum med alla härliga färger!

Egentligen skulle man nog våga ha mer färg i övriga huset också men det har jag inte riktigt gjort än, då kör jag på säkra kort!

Ska bli kul och se vad hon säger när hon kommer hem, och om storasyster vill ha likadana!

Tänkte jag skulle visa dem här byxorna också. Även dem till lillan. Hon har vuxit rejält och har nu bytt storlek så hon behövde lite extra byxor.
Jag hade tänkt piffa till dem lite extra, tycker att Kånkarong gör så oerhört fina byxor!! Och tanken var att jag skulle prova något liknande som hon syr men veckan har varit full med mängder av måsten så tiden har inte riktigt funnits. Så idag sydde jag bara ihop dem och på med mudd så får det blir dagisbyxor!
Ska försöka vid ett annat tillfälle att sy fickor och verkligen göra dem extra fina!

TREVLIG HELG!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Det är alltid kul med kuddar! Härligt tyg du har hittat. Jag tycker också att det är lättare att göra barnens rum färgglada än resten av huset...

Malin på pastill.nu sa...

Jättegulligt tyg, kuddarna ser ut att passa perfekt i lilltjejens rum :-)

Tina skapar sa...

Vilket fint tyg du har hittat! Kuddar är alltid smidiga att sy, det är skönt när man vill ha något att sy men att det ska gå snabbt :)