tisdag 15 november 2011

Nu äntligen!!!

 Äntligen har jag sytt något till mina egna barn! 

Det kanske inte var så längesen jag sydde till dem men det känns som en evighet. 

Jag är urusel på att kanta tröjor, så jag kände att det var dags att försöka mig på det ännu en gång.
 När jag började sy tröjan började symaskinen att krångla så tröjan blev liggandes. Men idag så fixade jag iordning symaskinen och sydde ihop tröjan på ett nafs!

Men sen kom vi till det här med kanta då...
Jag satsade allt och det blev...hyfsat.

Det blev ialla fall mycket bättre än vad jag hade föreställt mig så det är ett stort plus.
Är det någon som har lite tips om kantning för nybörjare så berätta gärna! Det finns så mycket fint man kan göra om man är bra på att kanta.

Nu är det bara att vänta på att Lillhjärtat ska vakna så att vi kan prova!!

2 kommentarer:

hönapöna sa...

bra jobbat... och nä, jag har ju som du vet inga tips! :-)

katta sa...

Jättefin tröja, det ser inte nybörjaraktigt ut alls ju! När jag stickar ned halsringningen med tvillingnål så har jag nog båda nålarna nedanför muddkanten om jag minns rätt.. Nu har jag äntligen fått en covermaskin så jag slipper tänka på det :)