fredag 25 november 2011

Julpyssel!

 I början av veckan började vi advent pynta här hemma. Äldsta dottern älskar att hjälpa till med att dekorera så hennes uppgift blev att dekorera adventsljusen.
 Vi var ute i skogen och letade reda på mossa, gick hem och la den på tidningspapper så att den skulle torka. Och dagen efter fick hon lägga mossan och dekorera som hon ville. Det här är resultatet och om jag får säga det själv så gjorde hon ett fantastiskt jobb!!
 Till vardagsrums fönsterna köpte jag nya krukor, handgjorda och helt underbara! Hjärterna som vi köpte på Huseby marknad satte jag fast på krukan.
 Ute vid dörren satte vi kål i en kruka och tog lite grankvistar och dekorerade runt. Har tänkt att vi ska ordna grankvistar och lägga  framför ytterdörren också, tycker det ger en härlig julkänsla!
 Att sätta nejlikor i apelsiner är en klar tradition hos oss, lätt och smidigt och fint blir det! Äldsta dottern satte dit nejlikorna och lillan fick lägga apelsinerna i skålen, det var super nöjda båda två!
Det röda tyget med snöflingorna var egentligen meningen att bli en gardin, men då jag lyckades köpa 30 cm för kort fick det bli kuddar istället. Sydde också två stycken kuddar med beigea hjärtan på, piffade helt klart upp soffan!!

På söndag är det första advent så...

trevlig advent!

5 kommentarer:

hönapöna sa...

Vad fint du har gjort... visst är det härligt att få adventspiffa lite!
Kul med timrarna, här är det helt klart jag som sköter dom, annars skulle ingen gå rätt! :-)

Pyssellycka sa...

Så mycket fint! Stämningsfullt!

Tina skapar sa...

Vilket fint julpynt du har. Jättefint!

Camilla sa...

Jättefint pynt ni gjort tillsammans, kul att man får lite hjälp av barnen. Trevlig advent!

Malin på pastill.nu sa...

Fint! Och ny header tror jag bestämt? Fin den med :-)