fredag 14 oktober 2011

Provat något nytt!

 På sistone har jag sytt saker som jag har sytt många gånger innan så jag kände att det var dags att prova något nytt!

Jag fick idén när vi lekte inne på lillans rum. Hon har en påse med sina brio klossar som vi fick när vi köpte klossarna.

Påsen duger och utgör sin funktion men dels är den beige och ser rätt tråkigt ut och så är den lite för liten vilket irriterade mig.


 Så jag letade reda på lite stuvbitar, de här tygerna är från i somras när jag sydde snurrkjolar av det. Det fanns inte mycket kvar av det så jag satt rätt länge för att komma på något mönster som gick i hop med alla bitarna.

Efter en stund gav jag upp för att jag inte fick ihop det men då kom min man och satte ihop mönstret åt mig på noll tid! Jag är glad över att jag har honom!
Jag har aldrig tidigare sytt något med lappteknik men det gick snabbt och smidigt! Nu så hänger den inne på lillans rum och det blev en bra färgklick!

Fyndade ett annat härligt tyg nu i veckan som jag klurar lite på vad jag ska använda till, får se när jag kommer på något bra och när det blir klart lägger jag ut det här på bloggen!!


1 kommentar:

hönapöna sa...

verkligen en härlig färgklick! Och härligt med en man som kompletterar dej! Trevlig helg, kram!