fredag 30 september 2011

Till en liten kille...

Det är alltid kul att sy till barn men det är nog absolut roligaste att sy till de allra minsta!

Mössan och byxorna är till en liten nyfödd kille! 

Det är faktiskt min första gång som jag syr i storlek 56. Det innebar att jag fick åka iväg till sybehörsaffären för att ordna mönster till en sådan liten!

Tur i oturen hade jag, för mönstret på muddbyxor var slut men som tur var hade de använt mönstret i affären för eget behov som jag fick låna! Det är jag oerhört tacksam över.

Annars så tycker jag att dagarna går alldeles för fort och jag har för lite tid till att sy. Så tyvärr har jag fortfarande beställnings stopp på nya beställningar. Är oerhört glad över att det är så många som vill ha Två Små Gryn kläder och jag syr och öppnar upp så fort jag har hunnit ikapp!

Trevlig helg allesammans!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint set... och roligt att sy riktigt små kläder!
/HönaPöna

Tina skapar sa...

Vilket fint set! Det är så roligt att sy till så små barn :)

Anonym sa...

Känner igen kläderna ;), va nog till min lille plutt och de är jättefina!
/Linda

Två Små Gryn sa...

Kul att du gillade kläderna, Linda!!