tisdag 25 oktober 2011

Omflyttning

För några dagar sen tröttnade jag på hur vår skänk i köket såg ut. 
Jag gillar ljuslyktorna och självklart kortet på barnen men jag kände att det behövdes ändras om och piffas upp lite!
Så jag letade reda på en gammal vit kruka som jag ställde på ett fat, letade fram ljusstaken som egentligen var svart men den målade jag vit. 

Med inspiration av HönaPöna köpte jag en minicyklamen och satte den i en gammal glasvas med lite grus och snöre runt.

Jag och min äldsta dotter gjorde för ett tag sedan torkade äpplen och apelsiner så jag la några i en glasburk. 
Till sist la jag några receptböcker om efterrätt på skänken!

Åh..voila! En helt ny skänk och lite piff i vardagen!

1 kommentar:

hönapöna sa...

ibland behövs det inte så mycket för att man ska bli nöjd. Cyklamen är helt rätt nu... :-)