söndag 23 oktober 2011

En vändning i livet

Men kan aldrig riktigt veta vad livet har att erbjuda och det kanske är bra det! 
För min del har det varit för mycket stress, press och för många måsten alldeles för länge.

Det tog tid innan jag själv insåg det men jag har nu tryckt på bromsen. Det här är anledningen till att jag har gjort en del ändringar i bloggen.

Numera har jag tänkt att de ska vara en sy, pyssel och inredningsblogg där man får titta och inspireras men det går inte att beställa något. 
Däremot får ni gärna kopiera och göra eget!

 Här är något som jag har försökt mig på för första gången sen...ja, var det i mellanstadiet man fick prova att virka?
Det är i alla fall många år sedan och för att bara ta det ur minnet (har tänkt jag ska be min svärmor om hjälp) blev jag rätt nöjd. De är lite skeva och som alltid virkar jag för hårt, men övar jag tillräckligt så ska de nog bli bättre!
Jag gjorde två stycken på exakt samma sätt ändå blev de så olika varandra. Nu pryder båda mina "virkblommor" blommorna inne i syrummet med en stor pärlnål i mitten.
Varje gång jag ser dem så påminner de mig om att:
"övning ger färdighet".

4 kommentarer:

hönapöna sa...

Ja... så kan det vara ibland, hoppas att det kommer att kännas bättre framöver. Massa kramar!

Camilla sa...

Söta blommor, jätte fina! Hoppas blommorna har en lugnande effekt. Jag har också försökt mig på virkning, men som du säger så krävs det lite övning när det var länge sen sist...

MysPys sa...

Ja, jag kan bara hålla med - har också ryck i handbromsen nu.

Å jag blir alltid så glad för dina kommentarer i min blogg =) Jag är själv usel på att hinna läsa andras bloggar - än mindre kommentera dem. Ska försöka hinna med det jag med =)

Malin på pastill.nu sa...

Vilka söta blommor! Jag håller också på att försöka lära mig att virka :-)

Vad bra att du dragit i bromsen. Här behövs också en broms...