fredag 1 juli 2011

Man ska ha husvagn...!

I förr igår började jag sy den röda tröja. Slutade med att jag satt i fyra och en halvtimme och den blev ändå inte klar! Symaskinen krånglade så det slutade med att jag städade hela maskinen. Glödlampan gick sönder och jag letade i hela huset efter en ny, men fick till slut sätta en liten bordslampa bredvid istället. Jag kände att det blev lite symaskinen mot mig och jag tänkte INTE  ge mig! Envis som en åsna började jag sy igen - klockan började närma sig midnatt och trött som jag var lyckades jag sy på ena ärmen fel! Nämligen upp och ner. Det var bara att börja sprätta...

Efter lite pyssel - det är inte lätt att sprätta i jerseytyg, sydde jag dit ärmen igen. Det var bara det att nu lyckades jag sy dit den med avig sidan utåt... Klockan hann bli 00:30 innan ärmen var dit sydd. Nu var det bara fållarna kvar och jag ville bli färdig med tröjan! Men då bestämde sig tvillingnålen att den inte tänkte göra som jag ville (såg dagen efter att den var sne) så det blev sängen ändå.

Dagen efter fixade jag nålen sydde klart den röda tröjan och sydde den blåa på bara en timme. Jag fick till slut min revansch...

Det ända jag ångrar nu är att jag inte köpte mer av tyget! Får kanske ta mig en till titt på JnyDesigns hemsida...
Mönstret är från Burda och som alltid stora storlekar. Min äldsta har storlek 110 och den röda tröjan som är i storlek 98 var nästan lite stor på henne.

Även om det var lite pyssel med tröjorna som kommer det definitivt bli fler!
I helgen ska jag ut på äventyr (hoppas jag slipper regnet!) är lite nervös men förhoppningsvis går det bra, berättar hur det gick nästa vecka!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

hönapöna sa...

helt imponerad att du inte gav upp, hade det varit jag finns det risk för att den där tröjan hade hamnat långt inne i garderoben...! :-)
Tur att de blev klara, för de är mycket söta!

Camilla sa...

Ibland är det som ALLT är emot en, men skam den som ger sig... De blev kanon fina, härligt tyg. Klart att man måste ha en husvagns tröja nu när det är semester...