onsdag 22 juni 2011

Långtids projekt...

Nu så äntligen är den klar! 
Började med den här tröjan för säkert två månader sen, men jag sydde av tvillingnålen (sydde på en nål)och så var det första gången som jag sydde i interlock tyg (förutom till mössor). Så det blev lite pyssel innan jag fick ihop den ordentligt!

Efter olyckan med tvillingnålen hamnade tröjan låångt in i garderoben! Men idag så hittade jag den och bestämde mig för att slutföra den.
Byxorna är ett par som jag sydde igår kväll till E. Hon har lite dåligt med byxor och först tyckte jag inte att hon behövde fler par då jag hoppades på fint väder, men då solen inte riktigt vill titta fram så fick det bli ett par ändå!

Byxorna har resår i midjan och mudd i bensluten. Tyget är från Stoff och Stil och till tröjan är det overlock från JnyDesign!

3 kommentarer:

Tina skapar sa...

Vad söta kläder :) Det är alltid lika surt när nålarna ska jäklas med en. Har du hittat någon overlock än att köpa? :)

Tina skapar sa...

Nej det är inte så krångligt att sy i fickor. Jag tycker att Sömnadsmagasinet brukar ge väldigt bra beskrivningar på hur man syr i dem.

Varifrån England köper du den då? Jag har en overlock med men den är nog inte så avancerad för det finns inte så jätte mycket sömmar.

hönapöna sa...

Vad tråkigt det är när man stöter på problem, har också halvfärdiga projekt liggandes. Men tröjan blev ju jättefin, kanske ska ta tag i mina grejer med! :-)