onsdag 1 juni 2011

Kusinträff!


På nationaldagen har vi kusinträff på min mans sida. Det är en lite tradition som vi har börjat med och det är alltid lika trevligt! 

Till kusinträffen så har jag sytt till barnens sysslingar en mössa och en kjol! 
Det blev mössa i det härliga fordon tyget från JnyDesign och kjolen är en snurrkjol med mudd i midjan och kantband nertill.

På sistone har mössorna verkligen varit populära, även att solen nu äntligen har börjat skina på oss! 
Jag har sytt mössor till fyra barn på J:s dagis. Det har resulterat i att det har blivit lite trend på mössorna. En flicka kom fram till mig idag när jag hämtade J och sa att hon ville också ha en sån fin mössa! Kul att barnen gillar mössorna också, kanske man slipper fajtas när mössan väl ska på! 

Nästa projekt blir att sy lite "slit och släng" kjolar till J. Köpte nya tights för några dagar sedan och det tog en halv eftermiddag och sen var det hål på dem! Hon bokstavligen sliter kläder just nu! För mig är ju det förstås bara en fördel, då får jag anledning till att sy lite!

Ha en trevlig helg i underbara solen!!

2 kommentarer:

hönapöna sa...

fin kjol du har sytt, gillar tyget! Och vilken tur att du har en anledning att sy lite, här gör vi också av med tajts på löpande band...!

tinaskapar sa...

Vilken fin kjol! Jätte härligt tyg :)