fredag 17 juni 2011

Åskoväder!

 Förra torsdagen var det åskoväder hos oss. Jag stängde av datorn men drog aldrig ut några sladdar och det skulle jag ha gjort!

Routern gick sönder så vi har varken haft internet eller någon hemtelefon på nästan en vecka. Saknade internet mer än vad jag kunde ha trott!

Jag har egentligen inte sytt så mycket i veckan utan pysslat lite med annat och bara myst i soffan. Men här är två "slit och släng" kjolar jag sydde till J och ett par shorts! Kjolarna är de vanliga och shortsen är med resår i midjan och ben.

Har tänkt att jag ska köpa en overlockmaskin nu, men jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken! Tar tacksamt emot tips!

2 kommentarer:

Tina sa...

Vilka fina kjolar och shorts du har sytt. Jag hittade mönstret på gekkos blogg :) Så nu blir det till att sy såna kjolar jag med ;) Jo det är kul att ha någon att sy med, tyvärr ska hon flytta snart så då kan vi inte träffas o sy längre :P Skulle vara kul att ha ett par stycken att sy med och ordna syhelger :)

Malin på pastill.nu sa...

Kjolarna är verkligen jättesöta. Har så svårt för att sy barnkläder, mest för att jag är så kass på att följa mönster, men misstänker att man kanske kan sy dessa utan mönster. Fina är de!