måndag 12 mars 2012

Färg, färg, färg!

 Nu har jag hunnit sy klart fyra kuddar till stortösens
säng. Har inte riktigt bestämt 
om det räcker med dessa eller om jag 
ska sy två till...
Får bestämma mig när sängen anländer och 
man får se både sängöverkastet och kuddarna
ihop!

Jag blev super inspirerad av Stoff & Stil och 
sydde likadana kuddar som de hade gjort!
Alla tyger är även inköpta där.

Knapparna som sitter på den främsta 
kudden är knappar
som jag har fått av svärmor, och 
de var hennes mammas knappar, så 
de betyder lite extra mycket!
För att blanda även form, och inte bara färg,
så sydde jag två kuddar som är kvadratiska.
Nu kommer hennes rum bli riktigt tjejigt! Ska
leta lite efter matchande gardiner också.

Det roliga med att sy och greja är 
att det blir nytt och fint och man 
blir glad!
Nackdelen för mig är att
jag nu även skulle vilja måla 
hennes golv, tak och väggar!!

Tror inte maken skulle uppskatta 
att ett projekt som började med överkast och sedan kuddar
slutar i en massa slipande och målande...men vi får väl 
se!

4 kommentarer:

hönapöna sa...

vad fint du har gjort! blir spännande att se fortsättningen då... :-)

Mia sa...

Fina kuddar kan man aldrig få för många av. Och med ärvda knappar blir de ännu lite mer speceiella.

Camilla sa...

Härliga kuddar! Du får lägga fram förslaget om målning på ett fint sätt, då ordnar det sig nog....

maja...Style & Life by Leia sa...

Jättefina kuddar!
Haha...stackars karl här hemma, han bara suckar över alla dessa projekt varav dom flesta på nåt underligt vis hamnar på hög för att avslutas liiiite sneare eftersom jag ju kommit på ett nytt mycket roligare och "viktigare" projekt just nu:)

Men jisses vad jag önskar att mina pojkar var flickor....ur barnrumssynpunkt och klädsynpunkt:)

kram