måndag 26 mars 2012

Äpplen och päron!

 Nu har det gått ett tag sedan jag 
sydde något, tiden har inte funnits och 
inte riktigt inspirationen heller...

MEN så fick jag möjligheten att sy till 
en liten tös, och den tog jag gärna!

Ett par byxor och en mössa i det 
mjuka härliga tyget; äppel och päron
från Stoff och Stil.
Byxmönstret är från Ottobre och även om jag 
gjorde de mindre än vad själva mönstret är i 
strl 62, så blev byxorna ändå stora.

Antingen blir det något att för tösen att 
använda senare eller så får jag sy om dem, får 
se vad beställaren tycker!

Annars så planterar vi för fullt här hemma!
Dottern håller stenkoll på att det växer, 
tålamod har hon verkligen!

Ska bli kul att få börja plantera lite ute, 
får ta och städa av altanen och damma av
utemöblerna så att vi kan börja sitta där, den städningen
 har vi inte hunnit med men fönster putsningen är klar,
alltid nått!

6 kommentarer:

hönapöna sa...

vilket härligt sött set!
Själv har jag både tagit fram utemöblerna och planterat, det där med fönsterna låtsas jag inte riktigt om...! :-)

katta sa...

Så sött det är med små pyttekläder, underbart tyg också det har jag helt missat. Här har vi ett tag kvar tills man kan sitta ute och mysa så jag får nog vara lite avis på dig istället ;)

Fiffiga Systrar sa...

det tyget är helt underbart och kläderna blev fantastiska! Kul att hitta hit! kram emelie och elin

Camilla sa...

Det var ett sött set. Det är bra att ha kläder som man kan växa i, det går fort när man är liten... Visst är det härligt att vara ute och plantera och städa av utemöblerna. Nu hoppas man bara att det ska bli lite varmare och blåsten ska avta.

Livet med portisar sa...

Vilket fint set, tyget är ju underbart! Det har jag helt missat att de har kommit ut med det tyget =)

Malin på pastill.nu sa...

Så himla fint set!!