tisdag 10 maj 2011

Sött set i trikå!

Tänkte nu när solen har tittat fram att jag skulle sy ett par shorts till lilla grynet. För att matcha dem sydde jag en tröja med prinsesskrona på!
(Försökte ta en bra bild när hon hade det på sig men det är inte lätt att få henne att stå still när kameran kommer fram :)  )
 Shortsen har resår i midjan och är precis som tröjan ljusrosa.
 Schablonen gjorde jag själv. Ritade en prinsesskrona på en tjock plastficka, skar ut och sen målade med svart färg.
Nu när detta projekt är avklarat är det bara att fortsätta med nästa!

6 kommentarer:

hönapöna sa...

fint! och gulligt med prinsesskronan! Har du sett att du har fått en award av mej?! Ha det gott, kram...

MysPys sa...

Ja, jag rekommenderar att köpa den = )Billig var den också - 129kr om jag inte minns fel!!

Livet med portisar sa...

Vilket mysigt set du har gjort. Och dina andra kläder som du har sytt med är jätte fina :) Är det svårt att trycka själv på tyg? Jag skulle nämligen vilja lära mig det.

Två Små Gryn sa...

Det var faktiskt smidigt att trycka på tyg. Bara man är noggrann och ser till att schablonen sitter där den ska och ser till att man tar rätt mycket färg så blir resultatet bra!

Livet med portisar sa...

Vilket fint set du har sytt. Jag vill lära mig att trycka på tyg. Är det svårt?

Två Små Gryn sa...

Tack! Det är inte alls svårt. Bara man ser till att schablonen ligger fast ordentligt och att man tar rätt mycket färg så att det verkligen täcker så är det inga problem, det är bara och prova! :)